nem post

Vinyasa flow jóga

Szentgyörgyi Hanna
 / 
minden csütörtökön 18:00-19:30

A vinyasza flow-ról

A Vinyasa Flow dinamikus jógairányzat, mely olyan különböző jóga iskolák és tradíciók találkozásából és tapasztalataiból született meg, mint a vinijóga (T.K.V. Desikachar), az Iyengar-jóga (B.K.S. Iyengar) és az astanga (Sri. K. Pattabhi Jois). Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. 

A test mozgását a légzéssel hangolja és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítja a gyakorló. A statikusabb jógastílusokkal szemben az ászanák viszonylag rövid ideig vannak kitartva, továbbá az egyes ászanák felvételének a módja ugyanolyan fontos, mint maga az ászana. 

Az astanga jógától eltérően nincs két egyforma vinyasza flow óra, az ászanákat sorozatba rendezve gyakorolja, de ezek a sorozatok nem állandóak, az oktató gondosan és tudatosan állítja össze. Az egymást követő ászanák sorát az oktató egy bizonyos témára, testrészre, energiaközpontra vagy úgynevezett "peak, azaz csúcs” pózra fókuszálja.

 

                                                                                                                                                         

Miért érdemes jógáznod?

  • stresszoldás (alvászavarok és a stresszhez kapcsolódó betegségek, pszichés problémák elkerülése)
  • koncentráció és hatékonyság növelése
  •  alakformálás (ideális testsúly elérése, szálkásítás, az izmok úgy erősödnek, hogy nem veszítenek a rugalmasságukból)
  • vérkeringés és nyirokkeringés fokozása (szív- és érrendszeri betegségek kockázata csökken, az immunrendszer megerősödik)
  • a gerinc egészgének megőrzése (tartásjavítás, ülő életmóddal járó problémák megelőzése)
  • az anyagcsere javítása (a méregtelenítő és emésztő szervek működése fokozódik, emésztéssel kapcsolatos problémák, mint pl gyomorégés, reflux, székrekedés, stb megszűnhetnek)
  • az ízületek egészségesen tartása
  • önmagad és mások elfogadása (testtudat, tudatosság és légzéskontrol növekszik)
  • baleset utáni rehabilitáció
  • ….vagy ha egyszerűen nem szereted a konditermek futógépeit koptatnod. J

              Gyere és próbáld ki! Nincs veszítenivalód!